Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Log mij automatisch in bij ieder bezoek
Ik wil mij registrerenZoeken Help Inloggen 

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

wo 03 maart 2010, 10:17

Air Berlin bagage

Hoi allemaal,
Sinds januari zijn de regels (alweer) voor het meenemen van extra bagage bij Air Berlin gewijzigd.
Gelukkig heeft Dick ter Maat mij erop gewezen anders zou ik morgen in de problemen gekomen zijn.
Eind vorig jaar heb ik op advies van Air Berlin service een Top Bonus Servicekaart gekocht (€59).
Met zo'n kaart kon ik mijn paraglider gratis meenemen (en ook nog 10 extra handbagage).
Nu hebben ze in januari de regels weer veranderd (voor de tweede keer in twee jaar) waardoor de paraglider niet onder sportbagege valt (staat niet in de regels op de Air Berlin site - moet je maar naar raden?). Ik maar denken dat paragliden een sport is :o
Dit betekend dat als je overbagage niet aanmeld je 10€ per kilo moet betalen. Indien je het wel aanmeld kost dat ook nog 5€ per kilo. :twisted:
Dus Air Berlin is niet meer interressant voor ons. Op de DHV site zag ik dat de organisatie in gesprek is met de directie van Air Berlin. Voor mij is het de laatste keer dat ik met Air Berlin vlieg (als er niet gauw wat veranderd). De prijzen voor vluchten naar Malaga zijn ook veel hoger dan in het verleden.
Dus als iemand toch nog met Air Berlin vliegt - goed kijken wat je moet betalen voor je bagage.
Tot over twee weken.

Başa Dön Omhoog
 Profiel  

za 06 maart 2010, 00:22

Re: Air Berlin bagage

Met de service kaart mag je 30 kilo aan bagage meenemen + 8 kilo handbagage gewoon zorgen dat je binnen die 38 kilo p.p. alles mee neemt.
Moet kunnen lijkt me.

Hendrie Lamers

Başa Dön Omhoog
 Profiel  

vr 19 maart 2010, 20:51

Hmmm....

Zou kunnen werken, maar ik ben er niet zeker van.
Afhankelijk van de lusten en luimen van diegene die de bagage incheckt kun je toch nog problemen krijgen onder andere wegens de afwijkende maten van een pakzak.

Als je geen problemen wilt, moet je de uitrusting verpakken in "standaard" koffers.
En dat is natuurlijk een heel gedoe, bovendien komt dan het gewicht van de koffers er ook nog eens bij. :(

Başa Dön Omhoog
 Profiel  

ma 22 maart 2010, 20:22

Om aan alle onzekerheden ( nou ja alle... :cry: ) een einde te maken, heb ik maar eens aan air berlin zelf gevraagd hoe zij er over denken.

_________________________________________________________________________________

Wil a paraglider be transferred as "sport baggage". A paraglider typically is a bag of 45x50x85 cm.
The weight is about 20 kg.

The question is asked, because paragliders are not explicitly mentioned in the relevant web page.
Further there are rumors that the policy of air berlin has been changed. Some of my fellow sportsman seem to have encountered problems.

In the past i have been able to carry a paraglider without any problems, a major reason to choose air berin.

____________________________________________________________________________________

Dear Mr. Wiegers,

thanks for your e-mail.

Actually a paraglider is not listed in sportsequipment. So all which is not listed will be counted as excess baggage.
So you will pay the excess baggage rate of 10 EUR per kilo.

I hope that I could help you out with this information.

Yours faithfully,

A. Oun
Service Team Air Berlin GroupDear service team,

Considering my original question and your response, will it be possible
(without extra kost) to carry a paraglider and some aditional baggage
with a total weight of 30 kg using the topbonus card.
I am asking this because of the dimensions of a paragilder (45x50x85
cm). May be there are some rules for normal baggage that exclude odd sizes.

Dear Mr Wiegers,

if you do not exceed your baggage allowance, there will be no further fees to pay.

The dimensions or the number of your pieces are not mandatory, if you do not travel to the United States or Canada.

Yours faithfully,

Michaela Thuemmler
Service Team Air Berlin Group

Başa Dön Omhoog
 Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]